2019. június 7., péntek

Nagyon gyorsan múlik az idő! Alig jön el egy egy program ideje, már zuhanunk is bele a másikba. Alig van idő feldolgozni egy- egy élményt! Persze én azért lassíthatok, senki nem kényszerít bele a rohanásba, de a kor hozza magával. Szerintem ez a 24 óra, már nem ugyanaz a 24, mint ami ifjú korunkban volt. Szerintem gyorsabban múlik a perc! Tényleg így gondolom! Kevés van idő mindenre.
A kis unokáinkat hozzuk- visszük isiből, oviból, s csak kapkodjuk a fejünk, mennyi minden van nekik . Programok, kirándulások, 5- 6 óra a kis elsősünknek, a középsős Ádikánknak, pedig projekt formájában valósul meg a környezet megszerettetése. Tudom jól, mit jelent, hisz ebben dolgoztam én is. Most nagyszülőként tapasztalva, már itthon nyugdíjasként, látom, hogy mekkora szükségük van a csöndre, a kicsit egyedüllétre, kikapcsolódásra. Alig van idő az történések mesélésére, újra élésére, pedig nagy szükség lenne rá. Azért, hogy rögzüljenek bennük, s holnapután már ne merüljön feledésbe.
Próbálunk nekik szép gyermekkort adni, segíteni a szülőknek, hisz egy biztonság, hogy itt laknak velünk, de kicsit mégis külön. Mi szeretünk együtt élni! sokban támaszkodhatunk egymásra.
Az unokáinknak egy tündérkert, egy földi paradicsom az udvar, ahol szaladgálhatnak , mászhatnak fára, van kis házacskájuk, csúszdájuk stb. A család összefogott, s ünnepekre ilyen jó kis játszó, dolgokat kaptak, amiken lehet mozogni, s nem kell a játszótereket, utcát róni egész nap a nyár folyamán.
Már én is várom a szünetet, hát még a gyerekek. Már tervezzük, hogy milyen jókat játszunk odakint, vizezünk, sarazunk, rajzolunk, főzünk stb.
Jó lenne ha lelassulna kicsit a világ. Mi most sokáig fogunk szundikálni, délután lazítani, sokat fürödni, mozogni, és persze rengeteget alkotni! Mert az alkotás nagyon fontos . Mindenki a maga módján.
Most néhány elkészült alkotásomat is megmutatom még, aztán mindenkinek jó nyarat kívánok.
Megkaptuk a Nyugdíjas Egyetemen a diplománkat is egész évben hű hallgatói voltunk a karnak. Jövő tanévben is szeretnénk járni, nagyon sokat profitálunk belőle. Persze a vizsgákra való felkészülés itt elmarad, nincs stressz, csak kényelmes tudás bővítés.




Pedagógus napra készítettem ezeket a virágtölcsérkéket.


Készítettem a virágtartó tál mellé egy kis díszt Nádasdiné Anikó leírása szerint.







Andis unokánk fotópályázaton a 3. díjat nyerte. Nagy volt az öröm! :)


Kicsi Ádink évzáró műsorán a középsősök: Ádámunk a jobb szélen.



A fára mászó kicsi Mókuskánk! :)


Jövőre a nyugdíjas Egyetemnek megváltozik a neve : Ezüst Egyetemre. Nekem tetszik az elnevezése. Nagyon szép műsorral köszönték meg, hogy hallgatók voltunk.


  Az okleveleink 


Néhány fotó a virágaimról: Nekem még csak most nyílt ki a fehér szív virágom, idén ültettem.

Sokféle pünkösdi rózsám van, ők még kitartottak pont pünkösdig.






Andris unokánkkal új fotózási lehetőségeket kerestünk a héten, lesz még egy pályázat! :)

Kikeltek a kis rozsdások is a hátsó kijáratunknál, így az üveg ajtó mögül kényelmesen figyelhetjük a család növekedését, a fiókák etetését. Hosszú perceket töltünk itt el az unokákkal. :)

Legyen szép Pünkösdi Ünnepetek!

8 megjegyzés:

  1. Valóban nagyon leterheltek a gyerekek, szükség van a pihenésre, feltöltődésre.
    Nagy boldogság, amikor az unokák csicsergése tölti be a lakást, az udvart, de nem csak nekik kell a lecsendesedés, az aktívan segítő nagyszülőknek is.
    Reméljük, ez a nyár az ismételt találkozást is elhozza magával.
    Jó pihenést Nektek,szeretet teljes üdvözletemet add át az egész családnak :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik a Nyugdíja Egyetem! Jó dolog, ha valaki képzi magát! :o) Gyönyörűek a virágjaid és az alkotásaid is!
    Nagyon szép nyarat kívánok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Timi! Az egyetem különösen jó a mindennapokból való kikapcsolódásra, érdekes előadásokat hallhattunk!
      Neked is szép nyarat kívánok! :)

      Törlés
  3. Sok mindenről írtál. A gyerekek szerintem is túlterheltek. Jó, hogy nálatok nyugi van nekik. Még mindig sokat dolgozol: unokák, gyönyörű rózsás díszek(!), egyetem. Ez tetszik a legjobban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Beáta! most pedig következik a sok befőzés, eltevés, nem állunk meg sokat pihenni, mert a kert állandó munkát ad! De mi nagyon szeretjük azt is. Öröm kint lenni, persze csak , ha nincs nagy hőség! :)

      Törlés
  4. Jó kis összefoglaló...gratulálok!Szép fotók!Jó nyarat kívánok és jó egészséget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! Remélem, eljutunk azért kirándulni is sokfelé. :) Viszont kívánok szép nyarat!

      Törlés