2018. március 4., vasárnap

Alkottam :)


Már hetek óta szerettem volna kipróbálni a rozsda effektet, kíváncsi voltam hogy mutat a valóságban. Sok fotót kézműves munkát láttam , de én most tudtam kipróbálni.
Egy kis fadoboz volt a páciensem, a tetejére dolgoztam a vaspasztával  és a rozsda effekt porral . Három színű rozsda  reagenset csepegtettem rá, s láss csodát, olyan lett, mintha most találtam volna meg a régiségek között berozsdásodva.



Próbáltam díszítgetni, fa kulcsocskát is rozsdásítottam, elég jó lett :)


A fém sarokelemek jól passzoltak hozzá. A csipke kicsit finomított rajta.






Nagy hideg volt a napokban felénk is. elhoztam megmutatni a szomszéd melléképületéről lógó nagyon hosszú jégcsapokat. Az unokáim ezekkel kardoztak :D Persze az első összecsapás után, darabokra tört a kardjuk :)



Csütörtökön hivatalos voltam az unokáim csoportjába, nagyiként. A gombos projekt   " Gimbelem- gombolom " sikeréhez igyekeztem hozzájárulni. Elvittem a szép hímzett gombos dobozomat, a különleges gombjaimat. Meséltem róluk, s egy kedves mesét is mondtam nekik. Bencével tanultunk egy helyes kis verset, s előtte délután nekiláttunk gombsütiket sütni Gombkirály és királykisasszony lakodalmára. Volt nagy meglepetés, a gyerekek olyan örömmel fogyasztották, mintha akkor ettek volna előszőr sütit. :D


A két kicsi unokám élvezettel segített a sütésben. 






A végén bedobozoltuk, s előtte szép csinos pékzsineggel befűzve megkötöztük őket.


Nekem is felüdülés volt az oviban lenni, annak ellenére, hogy napi szinten kapcsolatban vagyok a volt kolléganőimmel, hisz az unokáimért én járok   délben.
Olyan volt együtt játszani velük, mintha el sem mentem volna nyugdíjba :))))
Legyen nagyon kellemes hetetek!

16 megjegyzés:

  1. Milyen elmélyült sütikészítésben vannak a gyerekek, annyira látszik rajtuk, hogy koncentrálnak, olyan aranyosak :)

    A jégcsapokról a gyerekkorom jut eszembe, akkor láttam talán ekkora jégcsapokat, mikor még nem volt csatorna a házakon.

    A dobozod meg, ámulok rajta, nem is hallottam még ilyen rozsdásító technikáról, ajjaj meg még mennyi mindenről nem tudok :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon élvezték, és olyan örömmel kínálgatták belőle a kis ovis társaikat! :)
      Orsi, most a mohasító effektet tanulmányozom, már alig várom , hogy kipróbálja, :)

      Törlés
  2. Hűha, ha nem írod, hogy ez nem "igazi" rozsda, azt hitttem volna, hogy egy régi rozsdás dobozt mutatsz. Mindíg tanul valamit az ember.
    A gombos süti nagyon jó ötlet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nagyon hasonlít egy igazi rozsdás darabra, én sem gondoltam, hogy ilyen jókat ki tudnak találni :)))

      Törlés
  3. Jó az aktív élet! Pláne gyerekek körében.
    A rozsdatechnika szuper! Most mond meg, esetenként meg igyekszünk rendbe hozni a rozsdás dolgokat. A művészetbe minden belefér, de döbbenet milyen anyagokkal segíti az ötletelőket a technika!
    Nézz rá a babákra a blogomon, említetted Te is vennél. Ha szívesen varrnál ruhákat is rájuk, csereberélhetnénk szabásmintákat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Beáta! Megnézem őket, látom, Te már készítettél is babaruhákat. :) Nagyon ügyes vagy! :) Bele fogok majd mélyedni, ahogy időm engedi :)

      Törlés
  4. Fantasztikus régi és új ötleteid vannak! Ámulok rozsdázáson sosem láttam még :) a keksz pedig egész családot megmozgató ötlet. Jó egészséget kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Drága Juci! A gyerekek még ma is emlegették az oviban, hogy én voltam az, aki sütit vittem nekik gombformában :)))) A kisunokáim meg rettentő büszkék voltak! :)

      Törlés
  5. Néztem a rozsdás dobozt és azt gondoltam: jé! Éva is talált valami nagyon régit.:) Fantasztikus!
    Milyen kedves ötlet a gomb süti és tündériek a kicsik!♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))))) Igen, máskor meg rendbe akarjuk hozni a rozsdásat! :D
      Köszönöm, a kicsi unokák nagyon sokat segítenek, élvezettel sütnek velem mindenfélét! :)

      Törlés
  6. Ugye milyen jó megint beülni a gyerekek közé egy kicsit?
    Nagyon ügyes a mami, és az unkák is. Eltudom képzelni, ahogy közösen dolgoztatok :).
    Érdekes ez a rozsdásítás.
    Legközelebb amikor jöttök, hozod a transzfer, a rozsdásító kellékeit is, hogy megtanuljam jó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Évi szívesen megmutatok majd mindent, természetesen! Addigra be is gyakorlom rendesen! :)

      Törlés
  7. Mikor elöször láttam, azt gondoltam, találtál rozsdásat és ezt szeretnéd újjá varázsolni,de pont fordítva van... Ez a technika...ahogy a szép keretet is öregíteni kell...Nagyon ügyes vagy... bocsánat vagytok...Most az új gépemen retro fotózás is van... hihetetlen...
    Ez a gomb sütizés nagyon klassz...jó kis elfoglaltság.és jól le lehet a gyerekeket foglalni.jaj... ilyenkor úgy sajnálom, hogy már kész férfi lett a pici unokából...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Hú, a retro fotózás nagyon izgalmasan hangzik :) Mutatsz majd képeket vele?
      Igen, az unokák gyorsan nőnek, az én nagy unokáim is már 18 és 15 évesek. A kicsikkel meg imádok még mindenfélét barkácsolni! :)

      Törlés
  8. Ez a gombos projekt nagy ötlet! Nem gondoltam volna, hogy ennyi mindent hozzá lehet rendelni. Csak ámulok az óvó nénik és a nyugdíjas óvó nénik kreativitásán.
    Aranyosak az unokák, és milyen ügyesen segédkeznek! Képzelem , mennyire büszkék lehettek a szupernagyijukra! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katici, ha még hallottad volna a Cérnácska Szabócska és a Mindentvarró tű általam átköltött meséjét! Tátott szájjal hallgatták, hogy varrták fel a kabátra a gombot. Jó volt kicsit újra köztük lenni. Bár én naponta megyek a volt munkahelyemre, mert a kis unokáim oda járnak, de más, amikkor én tartom a velük való foglalkozást :)

      Törlés