2012. augusztus 26., vasárnap

Az én rózsám

 Kedves Lányok! Kértétek , hogy mutassam meg, hogyan hajtogattam , készítettem el a rózsáimat textilből.. Első próbálkozásra így sikerült, de minél többet gyakoroltam, annál szebbek lettek. Aztán nincs is teljesen pontos leírása, mert érzésből is kell hozzáadni egy kicsit :)


Akkor lássunk neki:) Én kb egy 5 cm széles  1 m hosszú anyagot használtam.  A jobb érthetőség kedvéért, az egyik szélén fut egy kis csík.  Tehát. a csücskét behajtjuk, majd a végétől elkezdjük a másik vége felé hajtani, apró hajtásokkal. 2.- 3- szor megismételjük.
 Ha puha anyagból készítitek sokkal lágyabb, finomabb lesz a szirom. én megpróbáltam géz tekercsből , abból nagyon kis finom szirmocskák lesznek.


Amikkor idáig jutunk kissé hátrafelé hajtjuk az anyagot, s ekkor picit a a rózsa közepéhez is simogatjuk.


Ezek lesznek az első szirmocskák.


Itt jól látszik hogyan tekerem egy picit hozzá:)


Majd alulról megfogva az anyagot, fölfelé hajtom a rózsám tetejéig.  Érzés szerint egy csöppet megint hátrafelé hajtom az anyagot, közben kissé hozzásimogatom a többihez.


Tulajdonképpen ez a mozdulatsor ismétlődik végig.

  Ha úgy érzitek, hogy még nem kíván alulról felfelé való hajtást, egy aprócskát simogassatok rajta , tekerjétek csak egyszerűen, hajtás nélkül néhány centit körbe az anyag mellé.


Itt már láthatóan ismétlem a mozdulatsort,


Szépen gyarapszik a szirom, az egész mozdulatsor pedig hasonlóan ismétlődik.


Oldalról  fényképezve


Ezek pedig felülről fotózva mutatják, a módját, ahogyan a kezembe simulva egyre szebbnek mutatja magát
.

Az utólsó hajtások alulról felfelé :)


Amikor a végére érünk egyszerűen az oldalához hajtjuk az anyagot, s néhány rögzítő öltéssel meg lehet varrni. Nekem biztosabb, ha megöltögetem, mert stabilabban áll. 


Az utólsó simítások. 

Nem volt egyszerű leírni, elkészíteni könnyebb. A profik lehet, nem így készítik, de ezek az én rózsáim. nekem így engedelmeskedtek.  Így érzik jól magukat nálam:)))  Ne nevessetek ki, de közben, ahogy készültek, beszélgettem velük! :)
A hajtásokat nem én találtam ám ki! :))) Én is a netről / YouTube/  tanultam.:))) Hogy jól vagy nem, döntsétek el Ti!
És rengeteg képet fotóztunk , ide csak töredékét tetem föl.. Talán sikerült elmagyaráznom  ezek alapján is, hogyan készítettem .
Bízom benne, hogy nem csalódtatok, s létrehozzátok, megalkotjátok a saját szépségeiteket :)


Legyen nagyon tartalmas, szép hetetek! :)

10 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy, azt hiszem lépésenként kell olvasnom, és csinálnom, hogy sikerüljön. Elküldtem a levelet, gondolom már megkaptad?. Puszi

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Éva én is kértem hogy oszd meg velünk. Remélem egyszer nekem is nyílik ilyen rózsa....Szép hetet!

    VálaszTörlés
  3. Éva, köszönöm szépen! Nekem nagyon bonyolultnak tűnik, de mindenképpen kipróbálom!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól mutattad!Köszönjük!

    VálaszTörlés
  5. :-)
    Egyszerre jártunk egymásnál.
    Köszönöm!

    mabekov@gmail.com

    VálaszTörlés
  6. Kedves Éva! Én is megkaphatnám? köszönöm.....

    VálaszTörlés
  7. Kedves Éva! Gratulálok! gyönyörű lett a rózsád! Elküldenéd a youtube-os videó elérhetőségét? Köszönöm.:)

    VálaszTörlés