2015. december 13., vasárnap

Adventi barangolás Ausztriában

A múlt hét végén Adventi barangoláson vettünk részt Ausztriában . A hétvégét teljesen kitöltötte, A férjem szülinapi meglepetése volt, nagyon örültem neki!Jó volt ketten lenni, örvendezni egymásnak, s a szép adventi napoknak :)   A legjobb az volt, hogy csupa ismerőssel indultunk és az autóbusz is helyből indult.
Előszőr Melkben álltunk meg, megnéztük az apátságot. .

A Szent Benedek - rendi melki apátság az Alsó- Ausztriai Melkben, a Duna mentén található., az UNESCO világörökség részeként nyilvántartt wachaui kulturtáj nyugati kapuja.
Meglátogattuk a híres Apátsági Múzeumot a könyvtárral, a székesegyházat és az apátsági parkot.

Kilátás a teraszáról: a városra és a Dunára.

A templom melletti könyvtára bámulatosan szép Egy bencés kolostorban a templom utáni legfontosabb helyiség a könyvtár. A melki 12 helyiségből áll, és két fő terme van. Mennyezetét PaulTroger1731-1732-ben festett freskói díszítik. Könyvállománya összesen mintegy 100 000 kötet. A könyvtár 1888 kéziratot őriz: a legrégebbiek a 9. századból származnak.
Ott természetesen nem fotózhattunk, így csak megjegyeztük róla a legfontosabbakat.

A park része csak nyáron látogatható.

Következő megállónk St. Pölten volt, mely elsőként kapta Ausztria területén a városi jogokat, így az egyik legrégibb városnak tekinthetjük. 1986 óta az Alsó - Ausztriai tartomány székhelye és egyben legszebb barokk városa is.A Városháza előtti téren került megrendezésre az adventi vásár, ahol  a forralt bor és puncs mellett más finomságokat is megkóstoltunk.:)

Este értünk a szálláshelyünkre Lackenhofba.

A Sporthotel am Ötscher  , Alsó-Ausztriában a Mostviertel régióban az 1893 m magas Ötscher .hegy lábánál található..
Előző héten 40 cm hó esett, de mire odaértünk már kevés hó volt. A sífelvonók, sípálya azért működött, ott volt elegendő hó.

Kilátás az ablakból a tájra. Itt látszik, hogy kevés a hó, de mi ennek is örültünk :)

A sífelvonók folyamatosan működtek és voltak bőven sielni vágyók is.

Azért itt- ott tudtunk még taposni a hóban :)

Holnap elmesélem a következő két napot is, ha lesz időtök és kedvetek elolvasni, és képeket nézegetni örömmel várlak Benneteket! :)
Szép 3. adventi vasárnapot kívánok! :)

1. Most csupa olyat mutattál meg, ahol én még nem jártam, úgyhogy nagyon örülök neki! Igaz egyszer jártam Ausztriában, Bécs és környékén...de majd talán visszajutok még arra :)

Hogy tudunk örülni egy kis fehérségnek, ugye? lassan már igazi csemegének számít majd, hogy egy szép kis hóesést lássunk mi is itthon.

Várom a következő részt is! :)

1. Hát nagyon tudtunk volna örülni egy kis hóesésnek! Előző héten küldtek képeket, 40 cm-s hó volt! Előre örültünk neki, de mire odaértünk, mint írtam, már elolvadt. Lassan már csak gyermekkoromból emlékszem karácsonyi hóra!

2. Éva, már vártam ezt a bejegyzésed. :-)
    Melk a parkkal egy kedvenc megállóhelyünk, ha hazamegyünk, de még sosem tudtam egyben mindent fotózni, szinte mindig tataroznak, renoválnak. Szeretem a kilátást a teraszról a Dunára! Annyi aranyozást, mint az apátság templomában nem igen láttam sehol.
    St.Pölten, a Mostviertel is mind jól ismert helyek, ahol meg-megállunk. Szép helyeken jártatok, várom a folytatást! :-)

1. Köszönöm! Kicsit fáradt voltam, sok más probléma volt ezért csak most értem ide!
      Igen, most is tatarozták a templom egyik részét. Gyönyörű belülről, nekem nagyon tetszett ez a része. És a könyvtár elvarázsolt. Bár láttam már ekkorát ennyi termet, és ilyen régi könyveket ritkán :)

3. Ez egy csodás szülinapi ajándék! :) Szép helyeken jártatok, és én is várom a folytatást.
    Az a gömb gyönyörű lehet kivilágítva, ahogy a többi dekorációjuk is:)
    És a hó...! Még a kis porcukor is jól jön az adventi hangulathoz :)

1. Nekem is nagy örömet hozott! Olyan jól éreztük magunkat, esténként összegyűltünk mindig vacsora után és nagyon jókat beszélgettünk énekelgettünk! Még Mikulás napján Perchenek is ijesztgettek bennünket a szálláshelyünkön! :)

4. Visszafelé lapozgatok, bámulatos, hogy mindenfelé újdonságok kerülnek az utcákra ilyenkor Advent idején! Értenek az itteniek a hangulatteremtéshez!