2012. február 17., péntek

Még mindig a TÖRÖK RIVIERA

Hoztam még néhány képet Nektek, hátha valaki szívesen megnézegeti közületek és kicsit töltődik általa:) A tengerpartot joggal nevezik türkiz partnak, mert gyönyörű színe van:)
Az országot joggal nevezik a fényes nap országának, mert a napsütéses napok száma 300.

Jártunk Myrában, megnéztük Szent Miklós sírját, aki itt volt eltemetve./A sírt kalózok törték fel/ Ma már a sír üres, Szent Miklós maradványai Olaszországban, Bariban találhatóak.

A feltört sír maradványai.

Hireapolis város fenséges romjai, amely a Római Birodalomban élte fénykorát.Itt találhatóak a római színház romjai a III. századból, 50 soros nézőterével.

Láttuk Pamukkale hófehér mészkőteraszait, melynek vakító fehérsége kiemeli a bennük megálló víz türkizkékjét.

Meglátogattunk egy szőnyeggyárat, ahol megismertük a török szőnyegszövés egész folyamatát, a nyersanyag, a festés, festőnövényeken keresztül ,a selyem, pamut és gyapjú előállítását, egészen a végtermékig.

Selyemfonalak sokasága.

Számomra eléggé újdonság volt látni, hogy lesz a selyem hernyó gobójából selyemfonál.

Olyan gyorsan csomózták a török asszonyok a szőnyeget, hogy lehetetlen volt megfigyelni a csomózás technikáját. Az asszonyok gyakran tartottak pihenőt, mert a munka nagyon igénybe veszi a szemet. Gyönyörű mintákat láttam, de nem volt szabad fényképezni, ezért nem merem megmutatni, amiket azért mégis lekaptunk:) Franciaországból hozzák a mintákat / úgy néz ki, mint egy keresztszemes minta/, s mivel mindegyikből csak egyetlen darab készül, megtiltották a fotózást.

Kint létünk alatt egy klassz divatbemutatót is láttunk a bőrgyárban, ahol vásárlásra is volt lehetőség.

A Manavgat folyón a vízesés látványa gyönyörű. Nem magas, de széles. Elhajóztunk a folyó torkolatáig, ahol a Földközi tengerbe ömlik. A hajón pisztrángot ebédeltünk.

Antalya, a Török Riviéra legszebb városa. Láttuk Kalekepisit,a régi őrkaput, városkaput.

Alkalmunk volt megtekinteni a Yivli Minaretet,ami a város szimbóluma. Törökországban egyébként, több, mint 70000 minaret van, ebből 2000 Isztambulban található. A képen a négytornyú minaret látható.

Belülről is csodaszép.

Egy szép tavaszi képpel zárom a képek sorozatát, odakint már nyíltak a virágok, virágzott a barack és mandulafa.
Persze ennél sokkal többet láttunk és egy ideig még lesz miből töltekeznünk.

1. gyönyörű helyeken jártatok, már-már éreztem a vállamon a napsütést :)

2. Gyönyörű helyeken jártatok, még mindig sárga színű vagyok:)

3. Csodás képek, bizonyára emlékezetes marad ez az utazás mindkettőtöknek! Ezt jól megszerveztétek, hogy még a Malév is kimaradt!:)
    Gyógyuljatok hamar és vigyázzatok magatokra, mert jön az enyhülés, hozza az újabb vírusokat!...

4. Gyönyörű helyeken jártatok! Jó nézelődni....
    Jobbulást és szép hétvégét!!

5. Köszi a képeket :o)!!! Én nagyon szívesen nézegetem őket...egy kicsit olyan érzés, mitha mi is ott lehettünk volna Veletek!

6. Nagyon szép lehetett az utatok ..... jó lesz majd visszagondolnotok rá a képeket nézegetve..

7. Köszönöm a fotókat! Így kicsit Veletek örülhettem a sok szép látnivalónak! Nem irigylem, de én is szívesen megnézném élőben... :)

8. Mázlisták vagytok...:)A hely....hát az valóban gyönyörű.

9. De jó dolguk van egyeseknek! :-) Köszönöm a szép képeket!

10. Örömmel olvastam az úti beszámolót. Gyönyörűek a képek,jól éreztétek magatokat,az a sorok között is érezhető és ez nagyon jó.Ez az út méltó megbecsülése az együtt töltött éveknek.
    Hű, de kár,hogy a selyem készítéséről több képet nem tudtál mutatni. Ilyet még én sem láttam és nagyon érdekes.

11. Hűha! Le a kalappal, jó kis kirándulás lehetett :)

12. Annyira aranyosak vagytok, ahogy fogjátok egymás kezét!!! Csodás helyeken jártatok...megyek Veletek képzeletben, mert ahogy a helyzet kinéz a valóságban az idén max. a "Járdaszigetekre" jutunk el! :)))

Szóval jöhet még több kép! :)

13. Nagyon szép körút volt Éva, a Pamukkale nekem is egy életre szóló élmény. :)