2012. június 14., csütörtök

Az én levendulás nyugalmam:)




Gyönyörűek a levenduláim. :) Ilyenkor 1-2-3 hétig, míg nem szüretelem le teljesen, szeretünk itt üldögélni köztük.



Kellemes érzés a reggeli tea és kávé iszogatása közben figyelgetni az ébredő reggelt, az aprócska életeket. Hamarosan megjelennek az első zümmögő kis méhecskék, de még sose bántottak bennünket. A fehér kis káposztalepkék mindig meglátogatnak , szeretik a levenduláimat.:)) Én is őket:)

A ház hátsó részén a terasz lezárásaként végig egy
levendulával teli virágágyás liláskodik :)


Ha esténként beülök a közepébe gyönyörködöm,s mennyei illatok kerigenek körülöttem. Persze ez a szék nem a kényelmes pihenésé, hanem a levendula szedésé.olyan magasra nőttek már, hogy így is kényelmes szedegetni őkelméket.


Sajnos a sok eső és viharos szél egy részüket durván lefektette a földre.


Ma elkezdtem leszedegetni őket, mert nagyon kinyíltak, s ha tovább várok lepotyognak a fejecskéik , a virágaik, szárítás közben.
Levendulalilás szép hétvégét kívánok.:) Nekiállok a koszorú készítéséhez.Majd megmutatom , ha szépre sikerül..
Legközelebb a növényim fejlődését szeretném megosztani veletek:)

12 megjegyzés:

  1. Hát hatalmas öröm munka learatni a levendulát. Napi program 2 hétig, de nálam még csak most kezdenek nyíladozni.
    Képzeld van olyan levendulám ( sajnos a pontos nevét nem ismerem ) ami folyamatosan virágzik. Tehát nem csak egyszer és ősszel még egy kicsit, hanem mindig van kinyílt és bimbós virág:-)
    Jó lenne picit oda ülni a másik székre, nem csak a levendulák miatt...
    Levendula illatos estét Nektek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig nagy öröm számomra a levendula aratás, ahogy mondod. Kisunokám Andriska, bocsánatot is kér tőlük, hogy leszedjük, és 9 éves módjára megmagyarázza nekik, hogy milyen szépek lesznek díszként, és jövőre még nagyobbra nőnek:))
      Szívesen látlak a másik székben, már el is gondoltam, hogy itt vagy velem! :)
      Hűha, nagyon kíváncsivá tettél a folyton nyíló levendulával :)

      Törlés
  2. Csodásak a levenduláid!!! Milyen jó lehet kint ülni és gyönyörködni bennük!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És milyen kellemes dolgozgatni, készítgetni belőle mindenfélét:)) Már kész a koszorúm, este 10-re elkészültem vele:))

      Törlés
  3. gyönyörűek, és rengeteg! nekem csak egy bő cserépnyi van, de azt is el kell dugnom az udvar végébe, mert az életem párja allergiás az illatára...hogy lesz nekem így levendulamezőm?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az allergia bizony nagyon kellemetlen tud lenni. Sajnálom, hogy otthon kevesebbel kell beérned, de az egészség fontosabb! :)

      Törlés
  4. Hááááát. ez valami gyönyörű!v Én még soha nem láttam ennyi levendulát egyszerre. Valóban jó lenne ott ülni, kávézgatni közötte. A bökkenő csak az, hogy én is úgy vagyok, mint az előttem író kedves blog társunk, férje, megfájdul tőle a fejem. Amikor illatpárnát készítek - pl. ajándékba -, mindig megszenvedem.Pedig ez nem volt mindig így. Hiába, ahogy telnek z évek,új dolgok jelennek meg, és nem mindig kellemesek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony el kell fogadnunk, hogy nem minden úgy történik, ahogy szeretnénk! Szép Tőled, hogy ennek ellenére is készítesz ajándékot belőle :)

      Törlés
  5. Ó a mennyei zug...Nekem is nagyon szépek, de csak két hatalmas bokor van...és sajnos olyan helyen, hogy oda nem tudok kiülni. Szóval az ősszel egy kis átrendezés lesz a teraszunk házatájékán....
    Ugye megmutatod a koszorút is?
    Lélekben Veled ücsörgök ezen a csodás helyen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, hogy eljöttél hozzám!:) Úgy örülök! :) Mindig szívesen látlak:) Elkészítettem már a koszorút is! :)

      Törlés
  6. Idilli a kép..... Persze nekem is az jutott eszembe.... milyen jó lenne mellette elücsörögni... de ez csak álom ... itt a ... rengeteg szúnyog miatt... De jó elnézelődni... Persze mi leszüreteltük, ugyanis egyik részét beleverte a földbe.... és mielőtt elnyílik, gyorsan leszedtük.... A csupasz tövek már nem ilyen szépek mint Nálad....
    Legyen nagyon szép hétvégétek!

    VálaszTörlés
  7. A csupasz tövek ellen úgy védekezem, hogy ládákba bársonyvirágot / büdöskét /ültetek és azt teszem eléje. 1-2 héten belül virágzik is, mert rengeteg palántám van, ami hamarosan kibontja a fejecskéjét.
    nálunk is sokat levert a vihar, és már folyamatosan szedem, hogy használni tudjam:)

    VálaszTörlés